woensdag 2 januari 2013

Plannen voor 2013

Allereerst iedereen natuurlijk de allerbeste wensen voor 2013! Ik ben het jaar alvast voortvarend aan de slag gegaan: Ik heb de klusspullen voor de dag gehaald en ben de 'schoorsteen' van onze sfeerhaard aan het verbouwen tot boekenkast! Is dat plan iig alvast in wording!
bij gebrek aan voor foto maar 1 van groot dametje voor de schouw....
we hebben het ding omgedraaid
en vervolgens aan alle kanten netjes afgetimmerd
dat alles met reststukjes van de bedstee, en de blauwe plankjes zijn oude triplex kastdeurjes, van een inmiddels overleden kastje (wie wat bewaard....)
inmiddels helemaal afgetimmerd en in de plamuur, dus morgen kan ik gaan schuren en schilderen! als dan de verf droog is kan ik uit alle hoeken en gaten de boeken opzoeken en in de kast zetten! we hebben nu geen vaste opbergplek voor boeken dus overal ligt wat.....
(afbeelding www) dat brengt me meteen bij 1 van de doelen voor dit jaar: een schoon en opgeruimd huis, maar dat roep ik al een hele tijd..... dit jaar moet dat toch echt gaan lukken, nog een heel jaar de tijd!
onze slaapkamer om te beginnen is nu vooral een rommelhok, lijkt in de verste verte niet op de foto hierboven.........die komt van het www en iets meer sfeer dan het klinisch wit van de foto mag wel, maar de orde en netheid lijkt me wel wat!
(afbeelding www) ook wil ik dit jaar een spaarpot aanleggen voor onvoorziene uitgaven, nee die heb ik echt niet! moet er dus nodig van komen, zal niet heel hard gaan maar iets achter de hand hebben is beter als niets! Als nu de boiler kapot gaat, dan word het koud douchen,brrrrrrrrrr sparen dus!
(afbeelding www) De ruimte die het verplaatsen van de boeken opleverd, wil ik gebruiken om meer voorraad aan te kunnen leggen, en niet meer zo vaak naar de winkel te hoeven. Scheelt tijd en de nodige verleidingen, heel vaak word er nu toch iets simpels gekocht vanwege tijdgebrek....

1 opmerking:

  1. Wat een mooie doelen en wat wordt je boekenkast prachtig! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen