maandag 14 januari 2013

weekmenu en wandeling

Na het lezen van wat weekmenu's her en der, met ons voornemen om zuiniger aan te doen in het achterhoofd, ben ik ook een menu gaan maken.

Vrijdag: Pannenkoeken met hartige hap
Zaterdag: Lahmacun met salade
Zondag: Aardappels uit de oven met salade en kikkererwtenburger
Maandag: Risotto met doperwten
Dinsdag: Boerenkool met rookworst
Woensdag: Soep met brood
Donderdag: Aardappels, rode kool met appelmoes
Vrijdag: broodjes kikkererwtenburger

Vrijdag was manlief vrij, issie om de vrijdag, dus zijn we lekker samen naar de markt gegaan om alle groenten in te slaan, vervolgens de supermarkt in en alles voor de hele week is binnen! Hoef dus de hele week niks te kopen! Ga ik ook niet doen, mis ik toch iets los ik het wel creatief op...

Zaterdag hebben we uitgebreid gekokkereld. Een hele stapel Lahmacunsgebakken, kunnen we 2 keer van eten dus de vriezer heeft ook nog wat. Ook 4 broden gebakken, chocopasta en bananenpudding gemaakt.


De hele eettafel vol met lahmacuns, manlief is ze al aan het bakken in de pizzapan.
En dan heb je even later dit op je bord!!
Er lagen nog wat bananen op de fruitschaal die niet meer om aan te zien waren, met wat melk en maizena werd dat pudding....
De broodvoorraad was ook uitgeput dus maar weer lekker brood gebakken.
En chocopasta gemaakt, volgens dit recept, met zwarte bonen, cacao en agavesiroop. Smaakt nog ook! ( we hebben groot dametje eerst laten proeven zonder dat ze wist wat het was, en die vond het ook lekker!)

Gistermiddag hebben we een lekkere wandeling gemaakt met de hond. Vlakbij huis is een mooi stuk natuur waar we graag wandelen. Ondanks de kou was het ook nog best druk!
Dit is het pad er naartoe, en door de bomen kun je gewoon de flats zien bij ons in de wijk! Zo dichtbij dus eigenlijk... het is alleen dat we er omheen moeten lopen en niet rechtstreeks kunnen, er loopt namelijk een spoorlijn, en de overgang is jaren geleden gesloten....
En waar ik bang voor was is niet gebeurt: gisteren zag de bananenpudding er ook nog prima uit! Was best bang dat ie zou verkleuren...... experiment geslaagd dus!

En dan ga ik nu de keuken poetsen, want da's wel nodig nu,haha

4 opmerkingen:

  1. Een leuke hond. En de bananenpudding ziet er goed uit!
    Lahmacuns zien er lekker uit, al heb ik die nog nooit gegeten volgens mij.
    Succes met koken deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Lahmacuns zijn Turkse pizza's ze zijn dunner dan gewone pizza's. Meer de dikte van een tortilla.

      Verwijderen
  2. Oooooh, wat zien je lahmacuns er overheerlijk uit! Leuk weekmenu!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er allemaal overheerlijk uit! Die Lahmacuns probeer ik zeker ook een keertje!
    Veel plezier met koken!

    BeantwoordenVerwijderen