zaterdag 8 september 2012

kokkerellen

vanmorgen de boodschappen gedaan, om vanmiddag eens lekker te gaan kokkerellen! wat hebben we dan allemaal gemaakt?
pasteitjes met chili sin carne achtige vulling
tortillas met dezelfde vulling
brood en ook nog griesmeelpudding. als je het zo leest lijkt het mee te vallen, maar heb wel de hele middag in de keuken gestaan! morgen gaan we een pluktocht doen, en aansluitend picknicken hier op de worp. opdracht was neem allemaal iets mee wat je kunt delen... nou aangezien we eerst een uur gaan plukken en fietsen moet het dan niet bederfelijk zijn. vegetarisch is misschien ook wel handig, aangezien ik weet dat er iig een aantal vega's rond zullen lopen. pasteitjes dus. wat zullen we er dan in doen? ik zag hier een tip over het zelf bakken van tortillas, wou ik ook uitproberen. Als we dan dezelfde vulling doen? prima, doen we. men neme een blikje kidneybonen, mais en tomatenpuree. snij ook even een paprika en wat lenteui in stukjes. alles door elkaar, beetje kerriepoeder en paprika poeder erdoor en klaar. vul hiermee de pasteitjes of de tortillas en je hebt lekker eten. ik heb de dubbele hoeveelheid gemaakt, aangezien we allebei wilden eten.
het deeg van de pasteitjes zag ik hier. het brood vond ik hier en is inmiddels ook afgekoeld. morgen gaan we het proeven!

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heerlijk uit! Veel plezier morgen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je! dat wat geproefd is smaakte ook heerlijk, echt voor herhaling vatbaar.

      Verwijderen
  2. Ziet er lekker uit. Ik vind het ook altijd leuk om te kokkerellen.

    BeantwoordenVerwijderen