zaterdag 1 september 2012

huiselijke gezelligheid

door alle troep die ons huis verlaat, en de leuke dingen die ervoor terug komen, word het hier steeds gezelliger. Vandaag toch al weer 2 bananendozen leeg verkocht op de kleedjesmarkt. Helaas leverde dit maar 15 euro op, maar aangezien het allemaal onbenulligheden waren, toch een hoop winst! ik krijg nu het hier leger word ook meer zin om huishoudelijke klusjes te doen, i.p.v. alleen maar op mijn kont te zitten niet wetend waar te beginnen. 's avonds gaan de kaarsjes gezellig aan, dat scheelt natuurlijk ook in de portemonnee door de lampen die niet aan hoeven. daarnaast scheelt het over een tijdje een heleboel ruimte, want ik heb denk ik een boodschappentas vol aan kaarsenvoorraad.... plan is dan ook om wel kaarsjes te blijven branden maar niet meer te hamsteren, op is op en dan kopen we wel weer nieuwe. ook ben ik bezig lekkere dekentjes voor de winter te maken, dan hoeft onze verwarming minder aan. we hebben namelijk blokverwarming ( centrale ketel voor de hele wijk) en dat is hardstikke duur! nu proberen we zo min mogelijk te stoken, maar met een ijspegel aan je neus op de bank is ook niet wat... daarom dus leuke, lekker warme dekentjes, kom ik meteen ook van mijn wolvoorraad af! maandag heb ik een afspraak om met een groepje te kijken hoe en of we die verwarming duurzamer en goedkoper kunnen maken. en ik zeg OF omdat natuurlijk ook de leveranciers mee moeten werken die nu mooi makkelijk hun centen verdienen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten